13 روش برای مراقبت از لباس های خود برای ماندگاری طولانی تر

۸۴ بازديد
پوشیدن لباس‌هایتان وقتی نو هستند لذت بخش است، اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی کمی کهنه می‌شوند و کم‌رنگ می‌شوند؟ این نکات مراقبت از لباس به شما کمک می کند تا لباس های خود را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که تا حد ممکن ماندگاری دارند.
قبل از خرید کاملا رایگان، بهترین مارک های هند را امتحان کنید
وقتی لباس جدید می‌خرید، با پوشیدن لباس‌های جدید و مد روز احساس خوبی دارید. با این حال، تیشرت انیمه ای هنگامی که همان لباس کمی کهنه می شود، تمایل دارد به پشت کمد شما برود یا به کالایی که در خانه پوشیده می شود تبدیل می شود یا حتی ممکن است لازم باشد دور انداخته شود. ما چند روش برای مراقبت از لباس‌هایتان آورده‌ایم تا هم جدید به نظر برسند و هم دوام بیشتری داشته باشند.

1) برچسب های مراقبت از شستشو را بخوانید
خواندن برچسب مراقبت از پارچه روی تمام لباس هایتان بسیار مهم است. اگر برچسب مراقبت از شستشو فقط شستشو با آب سرد یا تمیز کردن خشک را پیشنهاد می کند، رعایت این دستورالعمل ها ضروری است. انجام این کار به حفظ این لباس ها کمک می کند.

2) همیشه لباس های شسته شده را مرتب کنید
وقتی لباس های خود را در ماشین می شویید، در حین حرکت با یکدیگر مخلوط می شوند. مهم است که لباس های خود را مرتب کنید تا لباس های خود را از انتقال رنگ، کشیده شدن به دلیل زیپ های فلزی و غیره محافظت کنید. اگر لباس‌های خود را مرتب نکنید، می‌تواند به موارد ظریفی که می‌خواهید محافظت کنید نیز آسیب برساند. بنابراین همیشه قبل از شستن لباس های خود را مرتب کنید.

تبلیغات

MPU تبلیغاتی Comfort Core
3) لکه ها را از قبل درمان کنید
همیشه هر لکه ای را با یک محلول تمیز کننده ساده از قبل درمان کنید. یک فنجان آب بردارید. در آن، 1 قاشق غذاخوری را مخلوط کنید. مواد شوینده و خوب مخلوط کنید. اگر لباس های خود را با دست می شویید، از پودر شوینده استفاده کنید. برای این کار می توانید از Surf Excel Easy Wash استفاده کنید زیرا به راحتی در بازار موجود است. برای درک صحیح دستورالعمل استفاده، بسته را بررسی کنید. این محلول را روی لکه ها بمالید و با انگشتان خود به آرامی آن را بمالید. بگذارید 7 تا 10 دقیقه بماند و زیر آب سرد بشویید.

اگر می خواهید از شوینده مایع برای از بین بردن لکه استفاده کنید، 3 تا 4 قطره مایع شوینده را مستقیماً روی محل لکه بریزید و به آرامی بمالید. با آب ساده بشویید. حالا لباس را در محلول آب صابون خیس کنید. 1 قاشق غذاخوری را مخلوط کنید. مایع شوینده را در ½ سطل آب قرار دهید و لباس را در آن بیندازید. 30-40 دقیقه صبر کنید و سپس طبق معمول بشویید.

4) از آب سرد برای شستشو استفاده کنید
هنگام شستن لباس ها، برای این کار از آب سرد استفاده کنید. آب گرم روی رنگ لباس شما تأثیر می گذارد، در حالی که آب سرد به حفظ آن کمک می کند. آب سرد همچنین به جلوگیری از جمع شدن پارچه کمک می کند. اگر ترجیح می دهید لباس های خود را در ماشین لباسشویی بشویید، Surf Excel Matic Liquid را توصیه می کنیم زیرا به طور ویژه برای ماشین های لباسشویی فرموله شده است. برای درک صحیح دستورالعمل استفاده، بسته را بررسی کنید.

5) از شوینده ملایم استفاده کنید
برای شستن لباس های معمولی خود، می توانید از مواد شوینده معمولی خود استفاده کنید. با این حال، اگر لباس‌های گران‌قیمت، لباس‌های ظریف، لباس‌های گلدوزی شده یا لباس‌های تزئینی می‌شوید، همیشه آنها را با دست و با استفاده از مواد شوینده ملایم بشویید. شوینده ملایم روی لباس ها ملایم است، می تواند معجزه کند و کاملاً بی خطر است. ما عشق و مراقبت را توصیه می کنیم که در بازار موجود است. همیشه دستورالعمل های روی بسته را بررسی کنید تا نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید.

6) لباس ها را از داخل بشویید
لباس هایی مانند جین یا کاپشن باید از داخل چرخانده شوند تا رنگ آن ها محو نشود. شستن آنها به طور جداگانه نیز مهم است. این اقلام زمانی که برای شستشو با دیگران قرار می گیرند، می توانند باعث ساییدگی داخل دستگاه شوند و به سایر مواد آسیب برسانند.

7) به بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی خود نه بگویید
اگر ترجیح می دهید از ماشین لباسشویی برای لباسشویی خود استفاده کنید، نکته مهمی که باید بدانید این است که از بارگیری ماشین لباسشویی خودداری کنید. لباس های اضافی می توانند فضا را برای جابجایی در شستشو محدود کنند. همچنین، مواد شوینده به طور موثر شسته نمی شوند. در نتیجه، لباس‌های شما ممکن است از شستشوی شما نامرتب و شاید با باقی مانده مواد شوینده خارج شوند.

8) با احتیاط اتو کنید
توصیه می‌شود لباس‌هایی را که لوازم جانبی دارند یا روی آن کار می‌کنند، اتو بخار کنید. این کار به جلوگیری از آسیب به سنگ های فانتزی و تزئینات روی لباس کمک می کند. ابتدا برچسب مراقبت شستشو روی لباس را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا لباس را می توان در خانه اتو کرد یا خیر، و سپس دفترچه راهنمای محصول اتو بخار خود را برای دستورالعمل استفاده صحیح بررسی کنید. برای لباس های معمولی خود، برچسب مراقبت از شستشو را روی لباس خود بررسی کنید تا دمای مناسب اتو را ببینید. همچنین برای کارآمدتر شدن کار، یک دستور اتو تنظیم کنید. می توانید به ترتیب یقه، سرآستین و سپس بقیه نواحی بروید.

9) روش ذخیره سازی
نگهداری صحیح لباس ها به حفظ شرایط خوب آنها کمک می کند. همیشه روی چوب لباسی های با کیفیت خوب مانند چوب سرمایه گذاری کنید. آویزان کردن لباس ها در کمد به حفظ شکل آنها کمک می کند و آنها را از چین و چروک دور نگه می دارد. تا حد امکان از آویزهای سیمی و پلاستیکی خودداری کنید. وقتی صحبت از لباس های سنگین مانند ژاکت به میان می آید، چرخاندن و نگهداری آنها در قفسه گزینه خوبی است. اگر این لباس ها روی چوب لباسی نگهداری شوند، ممکن است کشیده شوند و شکل خود را از دست بدهند. تا زمانی که لباس‌هایتان کاملاً خشک نشده‌اند، از نگهداری آن‌ها دوری کنید. هنگامی که لباس های نیمه مرطوب را در کمد خود نگهداری می کنید، ممکن است بوی بدی پیدا کند. شرایط مرطوب همچنین محل پرورش کپک و باکتری است.

10) در شرایط خشک نگهداری شود
لباس های خود را همیشه در جای خشک و خنک نگهداری کنید. محیط مرطوب می تواند باعث رشد کپک شود. هر از چند گاهی درهای کمد خود را برای گردش هوا باز نگه دارید. همچنین پس از شستن خود
قبل از اینکه لباس ها را دور نگه دارید، مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند.

11) دمای خشک کردن صحیح
گرما می تواند باعث چروک شدن لباس شما شود. تنظیم خشک کن بعد از شستن لباس مهم است. همیشه برچسب مراقبت از شستشو را بررسی کنید تا دستورالعمل‌های صحیح حمل را بفهمید. اگر شک دارید، همیشه لباس های خود را در سایه خشک کنید تا در اثر گرما آسیب نبیند.

12) از اتو کردن روی لکه خودداری کنید
قبل از اتو کردن، لباس را از نظر لکه بررسی کنید. اگر آنها را پیدا کردید، از اتو کردن آن لباس خودداری کنید. زیرا اتو کردن روی لکه ها می تواند باعث گسترش بیشتر آن شود. سپس تمیز کردن آن دشوار می شود. بنابراین، همیشه قبل از اتو کردن، محل لکه‌دار را دوباره بشویید.

13) از شستشوی بیش از حد خودداری کنید
شستن مکرر لباس هایی مانند جین، شلوار، پشمی و غیره می تواند باعث آسیب شود. هر چند وقت یکبار آنها را بشویید. در غیر این صورت، همیشه می توانید در صورت وجود لکه ها را لکه دار کنید. برای تازه نگه داشتن آنها برای مدت طولانی تری بدون شستن واقعی، می توانید آنها را در حمام خود آویزان کنید در حالی که از دوش آب گرم لذت می برید. این به تازگی لباس ها کمک می کند.

شما بروید! بازگرداندن زندگی به لباس هایتان ساده است. این نکات ساده را امتحان کنید تا لباس های شما نو به نظر برسد و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

سعی کنید بعد از آرایش و آرایش موهای خود لباس بپوشید. فقط ریختن آن ریمل یا رژ لب کافی است تا یک لکه مزاحم روی لباس شما باقی بماند. حتی اسپری مو نیز می تواند رنگ لباس شما را محو کند. از طرف دیگر، می توانید یک حوله نازک را دور شانه های خود بپیچید تا ریزش ها و چکه ها را بگیرید.
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.