نحوه چاپ مقاله بدون تبلیغات در همه مرورگرهای اصلی

۹۴ بازديد
آیا می خواهید بدون تبلیغات چاپ کنید؟ اگر در حال گشت و گذار در اینترنت هستید و با مقاله یا راهنمای جالبی مواجه شدید، بهتر است بدانید چگونه صفحه وب را بدون تبلیغات چاپ کنید. در غیر این صورت، اینجا کلیک کنید تمام تبلیغات مزاحم و نوارهای جانبی نیز چاپ می شوند و نتیجه را به هم می ریزند و جوهر گرانبها را هدر می دهند. این راهنما نحوه چاپ مقالات بدون تبلیغات در Google Chrome، Microsoft Edge، Mozilla Firefox، Opera و Safari را نشان می‌دهد:


مراحل سریع
از PrintFriendly.com در هر مرورگر وب برای چاپ بدون تبلیغات استفاده کنید:
ابتدا از صفحه وب مورد نظر برای چاپ دیدن کنید و URL (آدرس) آن را کپی کنید.
سپس، از printfriendly.com دیدن کنید، آدرس کامل (URL) صفحه وبی را که می‌خواهید چاپ کنید جای‌گذاری کنید و روی دکمه Preview کلیک یا ضربه بزنید.
پس از چند ثانیه، پیش نمایشی از آنچه می خواهید بدون تبلیغات چاپ کنید، دریافت می کنید. می توانید به پایین پیمایش کنید و سایر عناصری را که نمی خواهید چاپ کنید حذف کنید. وقتی از نتیجه راضی بودید، روی دکمه چاپ کلیک کنید یا ضربه بزنید.
چگونه یک صفحه وب را بدون تبلیغات در گوگل کروم چاپ کنیم
راه های زیادی برای چاپ مقالات بدون تبلیغات از Google Chrome وجود دارد. پس از چند آزمایش، ما به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه نصب یک افزونه Chrome برای چاپ بدون تبلیغات است، مانند Reader View.

«افزودن به Chrome» را فشار دهید و با کلیک کردن یا ضربه زدن روی افزودن افزونه، انتخاب خود را تأیید کنید.


یک افزونه Chrome برای چاپ بدون تبلیغات دریافت کنید

یک افزونه Chrome برای چاپ بدون تبلیغات دریافت کنید

هر صفحه وب را که می خواهید چاپ کنید بارگیری کنید. تا مطمئن شوید که الگوریتم‌های آهسته برای بارگذاری تصاویر و سایر محتوای چندرسانه‌ای تأثیر منفی بر چاپ شما نمی‌گذارد، تا انتها پیمایش کنید. سپس، در سمت راست نوار آدرس خود، روی دکمه Extensions که شبیه یک قطعه پازل است، کلیک کنید یا ضربه بزنید. در پنجره بازشو، روی Reader View کلیک کنید یا روی آن ضربه بزنید تا برنامه افزودنی به سایت دسترسی پیدا کند.


از پنجره بازشو Extensions روی Reader View را فشار دهید

از پنجره بازشو Extensions روی Reader View را فشار دهید

Reader View همان صفحه وب را دوباره بدون تبلیغات و سایر عناصر مزاحم بارگیری می کند. برای شروع فرآیند چاپ، CTRL + P را روی صفحه‌کلید ویندوز خود (یا Command (⌘) + P در macOS) فشار دهید یا روی دکمه چاپگر در نوار کناری Reader View کلیک یا ضربه بزنید.


از افزونه کروم برای چاپ بدون تبلیغات استفاده کنید

از افزونه کروم برای چاپ بدون تبلیغات استفاده کنید

در گفتگوی چاپ، چاپگری را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید، تنظیمات برگزیده چاپ خود را تنظیم کنید و روی Print کلیک کنید یا روی آن ضربه بزنید.

نکته: اگر در زمینه چاپ تازه کار هستید، راهنمای ما در مورد نصب چاپگر بی سیم ممکن است مفید باشد.


نحوه چاپ مقالات بدون تبلیغات در مایکروسافت اج
اگر نمی‌دانید چگونه یک صفحه وب را بدون تبلیغات در Microsoft Edge جدید مبتنی بر Chromium چاپ کنید، پاسخ دریافت همان افزونه یا افزونه، Reader View است. دریافت را فشار دهید و انتخاب خود را با کلیک کردن یا ضربه زدن روی افزودن افزونه تأیید کنید.


برای چاپ بدون تبلیغات، افزونه Reader View را دریافت کنید

برای چاپ بدون تبلیغات، افزونه Reader View را دریافت کنید

صفحه وب را که می خواهید بدون تبلیغات چاپ کنید بارگیری کنید. سپس، تا انتها به پایین پیمایش کنید تا مطمئن شوید الگوریتم‌های بارگذاری آهسته تصاویر و سایر محتوای چندرسانه‌ای تأثیر منفی بر چاپ شما ندارند. سپس، روی دکمه Reader View در سمت راست نوار آدرس خود کلیک کرده یا ضربه بزنید.
Reader View مقاله شما را بدون تبلیغات و درهم ریختگی اضافی بارگیری می کند. برای شروع چاپ، CTRL + P را روی صفحه کلید خود فشار دهید یا از دکمه «چاپ در نمای خواننده» در نوار کناری سمت چپ استفاده کنید.


نحوه چاپ مقاله بدون تبلیغات در مایکروسافت اج

نحوه چاپ مقاله بدون تبلیغات در مایکروسافت اج

نکته: راهنمای ما در مورد افزونه های Microsoft Edge را بررسی کنید تا درباره افزونه هایی که می توانید برای این مرورگر دریافت کنید بیشتر بدانید.

نحوه چاپ بدون تبلیغات در موزیلا فایرفاکس
موزیلا فایرفاکس دارای نمای خواننده داخلی است که چاپ بدون تبلیغات را آسان می کند. ابتدا صفحه وبی را که می خواهید چاپ کنید بارگیری کنید و تا انتها به پایین پیمایش کنید تا تمام محتوا و تصاویر آن بارگیری شود. سپس، روی دکمه «Toggle view reader» در نوار آدرس کلیک کنید یا ضربه بزنید یا F9 را روی صفحه کلید خود فشار دهید.


نمای خواننده را در موزیلا فایرفاکس تغییر دهید

نمای خواننده را در موزیلا فایرفاکس تغییر دهید

صفحه وب شما یک بار دیگر بدون تبلیغات و سایر درهم و برهمی های غیر ضروری بارگذاری می شود.


صفحه شما در نمای خواننده فایرفاکس بارگیری می شود

صفحه شما در نمای خواننده فایرفاکس بارگیری می شود

برای چاپ بر روی یک دستگاه ویندوز، CTRL + P را روی صفحه کلید خود فشار دهید و گزینه های چاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. در macOS، به جای آن از میانبر صفحه کلید Command (⌘) + P استفاده کنید.


نحوه چاپ مقاله بدون تبلیغات در Opera
بهترین ایده برای چاپ یک صفحه وب بدون تبلیغات در اپرا نیز افزونه Reader View است. روی دکمه سبز «افزودن به اپرا» کلیک کنید یا ضربه بزنید.


Reader View را برای Opera نصب کنید

Reader View را برای Opera نصب کنید

از صفحه وبی که می‌خواهید بدون تبلیغات چاپ کنید دیدن کنید و تا آخر پایین بروید تا همه چیز در آن بارگیری شود. سپس، در گوشه سمت راست بالا، روی دکمه Extensions که شبیه یک مکعب است، کلیک کنید یا ضربه بزنید. در پنجره بازشو، روی Reader View کلیک کنید یا روی آن ضربه بزنید تا برنامه افزودنی به سایت دسترسی پیدا کند.


در پنجره باز شده روی Reader View را فشار دهید

در پنجره باز شده روی Reader View را فشار دهید

Reader View صفحه وب را دوباره بدون تبلیغات و حواس پرتی بارگیری می کند. وقتی تصمیم به شروع چاپ گرفتید، از میانبر صفحه کلید CTRL + P در ویندوز (یا Command (⌘) + P در macOS) استفاده کنید یا روی دکمه چاپگر در نوار کناری کلیک کنید یا ضربه بزنید.


نحوه چاپ مقاله بدون تبلیغات در Opera

نحوه چاپ مقاله بدون تبلیغات در Opera

نحوه چاپ یک صفحه وب بدون تبلیغات در سافاری
Safari دارای نمای Reader داخلی است، بنابراین اگر از این مرورگر استفاده می کنید، چاپ بدون تبلیغات آسان است. ابتدا به مقاله‌ای که می‌خواهید چاپ کنید دسترسی پیدا کنید و تا آخر به پایین پیمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی بارگذاری شده است. سپس، نماد «نمایش نمایش خواننده» را در سمت چپ نوار آدرس فشار دهید.



نماد Show Reader View را در Safari فشار دهید

صفحه وب شما دوباره بدون تبلیغات و مزاحمت های دیگر بارگیری می شود. منوی File را از گوشه بالا سمت چپ باز کنید و سپس Print را فشار دهید. همچنین می توانید از میانبر صفحه کلید Command (⌘) + P نیز استفاده کنید.



نحوه چاپ مقالات بدون تبلیغات در سافاری

از PrintFriendly.com در هر مرورگر وب برای چاپ بدون تبلیغات استفاده کنید
اگر از مرورگر دیگری استفاده می کنید یا تمایلی به نصب افزونه برای مرورگر مورد استفاده خود ندارید، جایگزینی برای چاپ بدون تبلیغات وجود دارد. ابتدا از صفحه وب مورد نظر برای چاپ دیدن کنید و URL (آدرس) آن را کپی کنید. سپس، از printfriendly.com دیدن کنید، آدرس کامل (URL) صفحه وبی را که می‌خواهید چاپ کنید جای‌گذاری کنید و روی دکمه Preview کلیک یا ضربه بزنید.



URL صفحه را در printfriendly.com جای‌گذاری کنید

پس از چند ثانیه، پیش نمایشی از آنچه می خواهید بدون تبلیغات چاپ کنید، دریافت می کنید. می توانید به پایین پیمایش کنید و سایر عناصری را که نمی خواهید چاپ کنید حذف کنید. وقتی از نتیجه راضی بودید، روی دکمه چاپ کلیک کنید یا ضربه بزنید.


printfriendly.com پیش نمایشی از مقاله شما ایجاد می کند

printfriendly.com پیش نمایشی از مقاله شما ایجاد می کند

برخی از وب سایت ها چاپ بدون درهم و برهمی را به تنهایی ارائه می دهند
برخی از وب سایت ها، مانند Digital Citizen، نسخه چاپی صفحات خود را ارائه می دهند که تبلیغات، نوارهای جانبی و سایر موارد حواس پرتی را حذف می کند. برای اینکه متوجه منظور ما شوید، این مقاله را تا انتهای آن پیمایش کنید و سپس اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، CTRL + P را روی صفحه‌کلید خود یا اگر از Mac استفاده می‌کنید، Command (⌘) + P را فشار دهید. وقتی به پیش‌نمایش چاپ نگاه می‌کنید، می‌بینید که تبلیغات چاپ نمی‌شوند، فقط محتوای مقالات ما چاپ می‌شوند.


Digital Citizen به طور پیش فرض چاپی بدون درهم و برهم ارائه می دهد

Digital Citizen به طور پیش فرض چاپی بدون درهم و برهم ارائه می دهد

چه چیزی را می خواستید بدون تبلیغات چاپ کنید؟ چگونه به چاپ آن رسیدید؟
هیچ روشی کامل نیست، و نتایج ممکن است گاهی ناامید کننده باشد. با این حال، راه حلی که با کمترین تلاش برای ما بهترین کار را داشت printfriendly.com بود. تو چطور؟ چگونه در نهایت مقاله خود را چاپ کردید؟ همچنین، چه چیزی را می خواهید چاپ کنید؟ داستان خود را در یک نظر به اشتراک بگذارید.
https://tamasha.com/

بهترین روش های حذف تبلیغات در مرورگر کروم و فایرفاکس

همه ما هنگام کار با اینترنت، تبلیغات جور واجور و متنوع در همه زمینه ها را مشاهده می کنیم. این تبلیغات در اکثر مواقع باعث حواسپرتی و اذیت چشمان کاربران می گردند. روشهای زیادی برای حذف اینگونه تبلیغات وجود دارند که می توان براحتی آنها را بکار برد. در ادامه این مطلب، بهترین و ساده ترین روش های حذف تبلیغات در مرورگر کروم و فایرفاکس را به شما آموزش می دهیم.

بخش 1: بهترین روش در گوشی موبایل با اپلیکیشن Adclean

مرورگرهای موزیلا و کروم خودشان به صورت پیش فرض تبلیغات مزاحم را بلاک می کنند و نیاز به تنظیمات خاصی نیست. اما بسیاری از تبلیغات را نمی توانند یا نمی خواهند حذف کنند.

بهترین روش برای گوشی های اندرویدی استفاده از اپلیکیشن های حذف تبلیغات در سراسر گوشی ست (در همه بخش های گوشی تبلیغات را بلاک می کنند اما باید اپلیکیشن همیشه باز باشد).

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.