نحوه چاپ روی تی شرت

۷۵ بازديد
چاپ طرح روی تی شرت فرآیندی است که به شما امکان می دهد تی شرت های خود را طراحی کنید. در حالی که ممکن است روش های چاپ در ابتدا دشوار به نظر برسند، پس از انجام تمرینات ساده تر می شوند. چاپ انتقالی بهترین انتخاب برای یک پروژه یکبار مصرف است. چاپ روی تی شرت اینجا کلیک کنید چاپ طرح روی تیشرت نیاز به لوازم تخصصی تری دارد اما به شما امکان می دهد پیراهن های زیادی را از یک تصویر چاپ کنید. Inkodye گزینه دیگری برای چاپ سریع یکباره است که قابل توجه تر از اتو روی چاپ است.


چیزهایی که باید بدانید
کاغذ انتقال تیشرت، قیچی، روبالشی، اتو لباس و تی شرت را بردارید. روبالشی را صاف روی یک سطح سخت قرار دهید و سه راهی خود را روی آن قرار دهید.
طرح خود را روی کاغذ ترانسفر چاپ کنید، آن را روی سه راهی خود فشار دهید و روی پیام به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که دستورالعمل کاغذ شما نشان می دهد اتو کنید.
یا با استفاده از Inkodye چاپ کنید. برای این کار، باید یک نگاتیو روی تی شرت رنگ شده خود قرار دهید، سپس آن را به مدت 10 دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید.
روش
1
چاپ روی کاغذ ترانسفر
تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 1
1
خرید کاغذ ترانسفر تیشرت. برای انجام چاپ سابلیمیشن رنگ می توانید از کاغذ ترانسفر استفاده کنید که یکی از پرطرفدارترین روش هاست. کاغذ مخصوص انتقال حرارت را می توان در هر جایی که بتوانید لوازم التحریر یا کاغذ چاپگر بخرید پیدا کنید. دو نوع کاغذ ترانسفر وجود دارد، یکی برای پیراهن های سفید یا پاستلی و دیگری مناسب برای تمام رنگ های تیره تر.
چاپ سابلیمیشن رنگ به معنای چاپ تصویر و سپس استفاده از گرما برای تزریق تصویر بر روی یک سطح است، در این مورد تی شرت های خودتان.
بیشتر کاغذهای انتقالی به اندازه کاغذ چاپگر معمولی شما هستند (اندازه نامه یا A4 بسته به کشور شما). قبل از خرید یک اندازه غیر معمول، مطمئن شوید که چاپگر شما می تواند آن را تحمل کند.
کاغذ انتقال نور برای پیراهن های روشن یا سفید استفاده می شود.[1]
برای هر پیراهنی که تیره تر است از کاغذ ترانسفر تیره استفاده می شود.
نکته: این روش چاپ نسبتاً آسان است. چاپگر جوهر افشان شما بیشتر کار را برای شما انجام خواهد داد!


تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 2
2
یک تصویر با کیفیت بالا برای طرح تی شرت خود انتخاب کنید. می توانید از هر تصویر ذخیره شده در رایانه خود استفاده کنید.
اگر تصویر را فقط به صورت فیزیکی دارید، آن را اسکن کرده و به عنوان یک فایل jpeg در رایانه خود ذخیره کنید. از طرف دیگر، یک عکس بگیرید و آن را به رایانه خود منتقل کنید.
اگر می‌خواهید پیراهن‌ها را از طریق تجارت آنلاین تی‌شرت خود بفروشید، فقط از طرح‌ها یا عکس‌های اصلی خود استفاده کنید.


3
تصویر را برای پیراهن های رنگ روشن آینه کنید. کاغذ انتقال برای کاغذهای رنگ روشن تصویری آینه ای روی پیراهن شما ایجاد می کند. به دنبال تنظیمات "معکوس" یا "آینه" در پنجره گزینه های چاپ بگردید، یا تصویر خود را در MS Paint یا برنامه ویرایش تصویر دیگری برگردانید.[2] اگر این مرحله را رد کنید، تمام متن در طراحی شما قابل خواندن نخواهد بود.
اگر از کاغذ ترانسفر برای پیراهن های تیره تر استفاده می کنید، تصویر را برعکس نکنید. این نوع کاغذ ترانسفر تصویر را دقیقاً همانطور که به نظر می رسد منتقل می کند.
اگر مطمئن نیستید که تنظیم معکوس کار کرده است یا خیر، یک قطعه آزمایشی را روی کاغذ معمولی چاپ کنید. باید به عنوان تصویر آینه ای از ظاهری که می خواهید بیرون بیاید.
تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 4
4
طرح خود را روی کاغذ چاپ کنید. قبل از چاپ، پیش نمایش را بررسی کنید تا تأیید کنید که تصویر روی کاغذ شما قرار می گیرد. اگر بیش از حد بزرگ است، در گزینه های چاپ "مطابق با مقیاس" را انتخاب کنید یا در یک برنامه ویرایش تصویر آن را کوچک کنید.
هنگام چاپ با کاغذ انتقال خود، به نوع چاپگر مناسبی مانند چاپگر جوهر افشان نیاز دارید.[3]
اگر دو طرف کاغذ انتقال شما متفاوت به نظر می رسد، در سمت خالی چاپ کنید. یک طرف ممکن است یک آرم، طرح یا نشانگرهای حرارتی روی آن داشته باشد.
اگر تصویر عریض‌تر از بلندی آن است، به حالت افقی بروید.
تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 5
5
تصویر را برش دهید. هر کاغذی که در اطراف تصویر باقی می گذارید به صورت یک لایه نازک روی پیراهن ظاهر می شود. برای ایجاد یک تصویر تمیز، تصویر را برش دهید.
برای برش دقیق، از خط کش و چاقوی Exacto استفاده کنید.


6
یک سطح سخت و صاف را با یک روبالشی نخی بپوشانید. میز یا میز را تمیز کنید، سپس در صورت لزوم آن را تمیز و خشک کنید. یک روبالشی نخی روی این سطح قرار دهید، فضای کافی را بپوشاند تا قسمتی از تی شرت خود را که می خواهید چاپ کنید، قرار دهید.
اکثر میزهای اتو به دلیل وجود میله های فلزی یا توری روی سطح مناسب نیستند.
از سطحی استفاده کنید که گرما را تحمل کند. سعی نکنید روی میز لمینت اتو کنید. تخته برش نیز می تواند کار کند.
تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 7
7
اتو خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید از آن به عنوان پرس حرارتی استفاده کنید. دستورالعمل‌های همراه کاغذ انتقال خود را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام تنظیمات برای محصول شما بهتر عمل می‌کنند. اگر توصیه ای درج نشده است، تنظیم "پنبه" یا درجه حرارت بالا را انتخاب کنید. "خشک" را انتخاب کنید یا بخار را خاموش کنید. تمام آب را از اتو خالی کنید چند دقیقه به اتو زمان دهید تا گرم شود.
برای بهترین نتیجه، از اتوی با حداقل 1200 وات قدرت استفاده کنید.[4]


8
پیراهن را اتو کن پیراهن را روی روبالشی قرار دهید. آن را اتو کنید تا کاملا صاف شود. هر گونه چین و چروک در تصویر منتقل شده نشان داده می شود.
در صورت لزوم ابتدا تی شرت را بشویید و خشک کنید.


9
کاغذ را روی پیراهن قرار دهید. اگر از کاغذ ترانسفر برای پیراهن های سبک استفاده می کنید، تصویر را رو به پایین قرار دهید. در صورت استفاده از کاغذ ترانسفربرای پیراهن های تیره، تصویر را رو به بالا قرار دهید. مرکز تصویر را با مرکز یقه تی شرت خود ردیف کنید.
قرار دادن تصویر به صورت رو به پایین باعث می شود که تصویر به گونه ای منتقل شود که وقتی به پیراهن شما منتقل می شود، تصویر آینه ای نباشد.


10
تصویر را روی پیراهن اتو کنید. اتو را محکم روی لباس فشار دهید و با تمام دست به سمت پایین فشار دهید تا فشار قابل توجهی ایجاد شود. اتو به عنوان پرس حرارتی عمل می کند تا تصویر را روی پیراهن منتقل کند.
از 30 ثانیه تا چند دقیقه مطابق دستورالعملی که همراه کاغذ انتقال خاص شما آمده است اتو کنید.
سعی کنید هنگام اتو کردن لباس ها به اندازه معمول اتو را حرکت ندهید. شما می‌خواهید گرما را به کل سطح تصویر بدهید، اما برای اطمینان از اتصال ورق آهنی به پیراهن باید گرمای ثابتی را فراهم کنید.[5]
برخی از انواع کاغذ ترانسفر دارای نشانگرهای حرارتی هستند که زمانی که ناحیه به اندازه کافی گرم باشد، رنگ آنها تغییر می کند.
تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 11
11
بگذارید محل خنک شود و سپس کاغذ را جدا کنید. بگذارید حداقل چند دقیقه خنک شود تا کاغذ به دمای اتاق برسد. شما به تازگی تی شرت سفارشی خود را ایجاد کرده اید!
کاغذ را جدا کنید تا تصویر زیر آن نمایان شود.

روش
2
چاپ روی پیراهن با Inkodye
تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 12
1
پیراهن خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را اتو کنید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، باید پیراهن خود را اتو کنید تا هر گونه چین و چروکی که می تواند انتقال جوهر را مختل کند، صاف شود.
Inkodye با پیراهن‌های نخی بهتر کار می‌کند، بنابراین حتماً اتو خود را روی حالت پنبه‌ای قرار دهید.
پیراهن را تا زمانی که تمام چین و چروک ها را از بین ببرید، اتو کنید، به خصوص روی و اطراف ناحیه ای که قصد چاپ روی آن را دارید.
از روش اتو خشک و بدون بخار استفاده کنید.


2
یک تکه هسته فوم یا مقوا را داخل پیراهن خود قرار دهید. مقوا را داخل پیراهن خود قرار دهید و دوباره ناحیه را صاف کنید.
مقوا به خوبی کار می کند زیرا صاف است و اجازه نمی دهد جوهر به طرف دیگر پیراهن نفوذ کند. به علاوه، وقتی کارتان تمام شد، می توانید آن را دور بیندازید.


3
یک قاب در جایی که می خواهید تصویر را قرار دهید ایجاد کنید. می توانید از یک تکه مقوا یا قاب پلاستیکی که ساخته اید استفاده کنید یا به سادگی از نوار نقاش آبی برای جدا کردن آن ناحیه استفاده کنید.
قسمت داخل قاب جایی است که روی جوهر نقاشی می‌کنید. این قاب تضمین می کند که هیچ جوهری به خارج از منطقه نمی رسد.
اگر نمی‌خواهید یک ناحیه جوهردار اضافی در اطراف عکس خود داشته باشید، از قاب‌هایی استفاده کنید که کمی کوچک‌تر از تصویر شما باشد. یک قاب کوچکتر تضمین می کند که جوهر از عکس شما خارج نمی شود.
مطمئن شوید که تصویر را با نوار چسب به پایین نچسبانید. گیر خواهد کرد. و اگر از نوار چسب استفاده کرده اید، ناخن خود را در امتداد لبه های نوار چسب بزنید تا مطمئن شوید که هیچ شکافی وجود ندارد.


4
Inkodye خود را در یک کاسه بریزید.[6] قبل از ریختن جوهر حتما بطری را به خوبی تکان دهید.
مطمئن شوید که کاسه شما جاذب نیست، نمی خواهید رنگ داخل آن نفوذ کند.
سعی کنید این کار را در یک اتاق تهویه شده که در معرض نور طبیعی زیادی قرار ندارد انجام دهید.
حدود 2.5 قاشق غذاخوری (40 میلی لیتر) می تواند یک مربع پنبه ای 11X11 اینچی را بپوشاند.


5
Inkodye را به پیراهن خود بمالید. برس یا غلتک خود را با رنگ بپوشانید. از لبه های کاسه خود استفاده کنید تا رنگ اضافی برس خود را دریافت کنید تا چکه و لکه نکند.
رنگ را به طور یکنواخت در ناحیه مورد نظر خود روی پیراهن خود بمالید و در حین استفاده از آن با دست ثابت استفاده کنید. همچنین، پیراهن خود را خیس نکنید، زیرا ممکن است رنگ زیر لبه‌های قاب شما خونریزی کند.[7]
Inkodye نسبتاً بی رنگ است، بنابراین به میزان استفاده خود دقت کنید.
پس از اینکه ناحیه مورد نظر را پوشاندید، یک حوله کاغذی بردارید و آن ناحیه را پاک کنید تا رنگ اضافی آن خیس شود.


6
قاب را بردارید تا قسمت رنگ شده را ببینید. هنگامی که منطقه را پوشانید، دیگر نیازی به قاب خود ندارید.
اگر از نوار چسب استفاده می‌کنید و فکر می‌کنید ممکن است مقداری از رنگ از بین رفته باشد، می‌توانید قاب را روشن نگه دارید.


7
نگاتیو خود را روی قسمت جوهردار پیراهن قرار دهید. می توانید نگاتیو خود را روی پیراهن خود فشار دهید تا به آن کمک کنید به ناحیه رنگ شده بچسبد.
ناحیه را با دست صاف کنید. شما می خواهید نگاتیو شما در همه جا با رنگ تماس خوبی برقرار کند.
از پین های مستقیم در لبه های نگاتیو خود استفاده کنید تا آن را در جای خود نگه دارید.
از طرف دیگر، می توانید یک تکه استات را روی نگاتیو خود قرار دهید.
تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 19
8
چاپ خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. اکنون می‌خواهید پیراهن خود را با نگاتیو بیرون بیاورید و اجازه دهید در آفتاب خیس شود تا خشک شود و تصویر منتقل شود.
چاپ خود را به مدت 10-15 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.
بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که خورشید در حدود ساعت 11:00 صبح تا 3:00 بعد از ظهر شدیدترین حالت را دارد.
ممکن است مجبور شوید چاپ خود را برای مدت طولانی تری در معرض دید قرار دهید، اگر هوا ابری است.
بعد از حدود پنج یا چند دقیقه، شروع به مشاهده تیره شدن تصویر خواهید کرد.


9
منفی را حذف کنید. بهتر است نگاتیو را در فضایی که خیلی روشن نیست حذف کنید.
حذف نگاتیو در نور کم به سالم ماندن چاپ کمک می کند.
تصویر با عنوان چاپ روی تی شرت مرحله 21
10
پیراهن خود را بشویید بهتر است پیراهن خود را در ماشین لباسشویی بشویید، اما می توانید آن را با دست نیز بشویید.
شستن رنگ اضافی از پیراهن شما پاک می شود و چاپ شما زیبا و تازه به نظر می رسد.
برای بهترین نتیجه از آب گرم تا گرم استفاده کنید.
شما ممکن است wمورچه باید آن را دو بار بشویید تا تمام باقیمانده ها از بین برود.
بعد از اینکه پیراهن شما تمیز شد، آماده پوشیدن است!
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.