بازی‌های ویدیویی ممکن است مزایای یادگیری، سلامتی، اجتماعی، یافته‌های بررسی را فراهم کند

۷۴ بازديد
بر اساس بررسی پژوهشی در American Psychologist، انجام بازی های ویدیویی، از جمله بازی های تیراندازی خشونت آمیز، ممکن است یادگیری، سلامت و مهارت های اجتماعی کودکان را تقویت کند.

این مطالعه در حالی منتشر شد که بحث بین روانشناسان و سایر متخصصان سلامت در مورد تأثیرات رسانه های خشونت آمیز بر جوانان ادامه دارد. تیشرت گیمر یک کارگروه APA در حال انجام یک بررسی جامع از تحقیقات در مورد خشونت در بازی های ویدیویی و رسانه های تعاملی است و یافته های خود را اواخر امسال منتشر خواهد کرد.

ایزابلا گرانیک، دکترای دانشگاه رادبود نایمگن هلند، می‌گوید: «تحقیقات مهمی برای چندین دهه در مورد اثرات منفی بازی، از جمله اعتیاد، افسردگی و پرخاشگری انجام شده است، و ما مطمئناً پیشنهاد نمی‌کنیم که این موضوع نادیده گرفته شود. نویسنده اصلی مقاله با این حال، برای درک تأثیر بازی های ویدیویی بر رشد کودکان و نوجوانان، به دیدگاه متعادل تری نیاز است.»

در حالی که یک دیدگاه رایج معتقد است که انجام بازی های ویدیویی از نظر فکری تنبل است، طبق چندین مطالعه بررسی شده در مقاله، چنین بازی هایی در واقع ممکن است طیفی از مهارت های شناختی مانند ناوبری فضایی، استدلال، حافظه و ادراک را تقویت کند. نویسندگان دریافتند که این امر به ویژه در مورد بازی های ویدئویی تیراندازی که اغلب خشونت آمیز هستند، صادق است. بر اساس این مطالعه، یک متاآنالیز در سال 2013 نشان داد که انجام بازی‌های ویدیویی تیراندازی ظرفیت بازیکن را برای تفکر در مورد اشیاء در سه بعدی و همچنین دوره‌های آکادمیک طراحی شده برای تقویت همین مهارت‌ها بهبود می‌بخشد.

گرانیک می‌گوید: «این پیامدهای مهمی برای آموزش و توسعه شغلی دارد، زیرا تحقیقات قبلی قدرت مهارت‌های فضایی را برای دستیابی به موفقیت در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات نشان داده است.»

این تفکر تقویت شده هنگام انجام انواع دیگر بازی های ویدیویی، مانند پازل یا بازی های نقش آفرینی، یافت نشد.

به گفته نویسندگان، انجام بازی های ویدیویی ممکن است به کودکان کمک کند تا مهارت های حل مسئله را توسعه دهند. بر اساس یک مطالعه طولانی مدت که در سال 2013 منتشر شد، هر چه نوجوانان بیشتر از بازی های ویدیویی استراتژیک مانند بازی های نقش آفرینی گزارش دهند، در سال بعد در حل مسئله و نمرات مدرسه پیشرفت بیشتری کردند. خلاقیت کودکان نیز با انجام هر نوع بازی افزایش یافت. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی، از جمله بازی‌های خشونت‌آمیز، اما نه زمانی که کودکان از اشکال دیگر فناوری، مانند رایانه یا تلفن همراه استفاده می‌کنند.

به گفته این مطالعه، بازی‌های ساده‌ای که دسترسی به آن‌ها آسان است و می‌توان آنها را به سرعت بازی کرد، مانند «پرندگان خشمگین»، می‌تواند خلق و خوی بازیکنان را بهبود بخشد، آرامش را تقویت کند و اضطراب را از بین ببرد. گرانیک می‌گوید: «اگر انجام بازی‌های ویدیویی به سادگی مردم را شادتر می‌کند، به نظر می‌رسد که این یک مزیت عاطفی اساسی است که باید در نظر گرفته شود. نویسندگان همچنین بر این امکان تاکید کردند که بازی‌های ویدیویی ابزارهای مؤثری برای یادگیری تاب‌آوری در مواجهه با شکست هستند. نویسندگان با یادگیری مقابله با شکست‌های مداوم در بازی‌ها، به کودکان پیشنهاد می‌کنند که انعطاف‌پذیری عاطفی ایجاد کنند که می‌توانند در زندگی روزمره خود به آن تکیه کنند.

کلیشه دیگری که چالش های تحقیقاتی است، گیمر منزوی اجتماعی است. در این مقاله اشاره شده است که بیش از 70 درصد از گیمرها با یک دوست بازی می کنند و میلیون ها نفر در سراسر جهان از طریق بازی های ویدیویی مانند "Farmville" و "World of Warcraft" در دنیای مجازی عظیم شرکت می کنند. به گفته نویسندگان، بازی‌های چندنفره به جوامع اجتماعی مجازی تبدیل می‌شوند، جایی که باید به سرعت تصمیم‌گیری شود که به چه کسی اعتماد یا رد شود و چگونه یک گروه را رهبری کنیم. مطالعه‌ای در سال 2011 نشان داد افرادی که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، حتی اگر خشونت‌آمیز باشند، که همکاری را تشویق می‌کنند، در مقایسه با کسانی که بازی‌های مشابه را به صورت رقابتی انجام می‌دهند، به احتمال زیاد برای دیگران مفید هستند.
https://www.theverge.com/games

راز سلامتی را بشناسید!

بسیاری از افراد فکر می‌کنند سالم بودن کار دشواری است؛ در حالی که با انجام برخی ترفندهای ساده و تعیین اهداف کوچک برای خود، می‌توانید در مسیر زندگی سالم تر و شادتر قرار بگیرید. برای داشتن زندگی بهتر رعایت برخی اصول ضامن تداوم شادابی و سرزندگی است؛رعایت اصول صحیح غذا خوردن، استراحت، فعال بودن و… در مجموع مسیر پر فراز و نشیب زندگی را هموارتر می‌کند.

اولین ویزیت با پزشک جدید

تناسب اندام و سالم ماندن

سلامتی در سال جاری

در ادامه این گزارش 18 راهکار طلایی برای داشتن نشاط و شادابی بیشتر در زندگی از نظرتان می‌گذرد.

1)آب بیشتری بنوشید

بزرگسالان باید روزانه 2 تا 3 لیتر (یا تقریباً هشت لیوان) آب بنوشند؛ در حالی که کودکان باید 1 تا 2 لیتر (یا تقریباً پنج لیوان) آب بنوشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.