تولیدکنندگان پوشاک و انواع آنها

۷۶۹ بازديد
چه یک تولید کننده لباس باشید که به تازگی شروع به کار کرده اید و چه برندی اینجا کلیک کنید که به دنبال تولید مجموعه خود هستید، راهنمای ساده ما به شما کمک می کند تا استراتژی مناسب برای شروع موفق را تعیین کنید.

اول کار های مهم.

تولید لباس چیست؟

تولید لباس شامل عملیات های متعددی است که برای ساخت یک لباس ضروری است. این شامل فرآیندهایی مانند برش، دوخت و تکمیل است. کل فرآیند تولید به تعدادی عملیات فرعی که برای ساخت یک لباس خاص مورد نیاز است تقسیم می شود. برخی از این عملیات بسته به نوع تجهیزات موجود، روش های کار مورد استفاده و مهارت های کارگران متفاوت است.

تولیدکنندگان پوشاک با تبدیل مواد اولیه به کالاهای نهایی سروکار دارند. این فرآیند شامل بررسی‌های کیفیت، کمیت، هزینه، ارزیابی تناسب/اندازه‌ها، استانداردسازی اندازه و بسیاری موارد دیگر برای تولید یک ترکیب محصول متنوع است.

یکی از عناصر کلیدی تولید پوشاک، برنامه ریزی تولید است. برنامه ریزی تولید تضمین می کند که هر عملیات با حداکثر کارایی انجام می شود. همچنین به پیش بینی هر مرحله در تعداد زیادی از عملیات روزانه کمک می کند. و همچنین مدیریت نیروی انسانی، ماشین آلات، مواد و پرداخت ها.

فرآیند اصلی تولید لباس شامل چند مرحله است:

مراحل تولید لباس
مراحل مختلف تولید پوشاک


تولید لباس CMT (برش، درست کردن، اصلاح کردن).
CMT چیست؟

CMT (برش، ساخت، اصلاح) یکی از دو نوع اصلی تولید پوشاک است. این خدماتی است که شامل برش، پیرایش و دوخت لباس به یک محصول کاملاً تمام شده است.

اگر شما یک برند هستید و می خواهید از این نوع تولید برای کسب و کار پوشاک خود استفاده کنید، حتما این موارد را در دسترس داشته باشید:

برگه‌های بسته فنی و مشخصات
پارچه ها و تزئینات
الگوها، ملزومات ساخت و راهنمایی خیاطی
پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز، کارخانه تولید پوشاک را آغاز می کند. پارچه با توجه به طرح ها و الگوهای فنی برش داده می شود. قطعات با توجه به شرایط ساخت به هم دوخته می شوند. اندازه ها با توجه به برگه درجه بندی ارائه شده تنظیم می شود. در مرحله نهایی، تولیدکنندگان پوشاک یک بررسی کیفیت را انجام می دهند تا مطمئن شوند همه چیز مطابق انتظارات مشتری است.


مزایای CMT
در تولید CMT تولید کنندگان اغلب از آخرین تکنولوژی و ماشین آلات استفاده می کنند. این عوامل بهترین کیفیت ممکن را برای لباس نهایی تضمین می کند.

از آنجایی که کارخانه‌های CMT با برگه‌های مشخصاتی که برند ارائه می‌کند کار می‌کنند، زمان و منابعی را برای مواردی مانند الگوسازی صرف نمی‌کنند. آنها می توانند به طور کامل روی ارائه بهترین کیفیت برش و دوخت تمرکز کنند.

در تولید CMT برندها کنترل کاملی بر انتخاب پارچه، لیبل، تزئینات و بسته بندی دارند. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه هر دو طرف می شود.


معایب CMT
CMT برای برندهایی است که قبلاً در فرآیند تولید تجربه دارند و یک بسته فنی قوی آماده کارخانه دارند. اگر برندی هستید که به تازگی شروع به کار کرده اید، پیشنهاد می کنیم در مورد FPP (بسته تولید کامل) که در زیر به آن خواهیم پرداخت بیشتر بدانید.

از آنجایی که کارخانه هایی که از تولید CMT استفاده می کنند مطابق با بسته های فنی برند کار می کنند ممکن است خطاهای زیادی رخ دهد. که می تواند برای برند بسیار پرهزینه باشد و اختلاف برای تولید کننده پوشاک زمان بر خواهد بود.



تولید پوشاک FPP (بسته تولید کامل).
FPP چیست؟

FPP یا پکیج کامل تولید یک نوع تولید لباس است که در آن یک تولید کننده تمام مراحل ساخت پوشاک را در اختیار برند قرار می دهد.

این مراحل عبارتند از:

ساختن الگو.
تامین پارچه و تزئینات.
نمونه سازی.
تولید نهایی پوشاک
اساسا، FPP شامل CMT و تمام جنبه های دیگر تولید پوشاک می شود.

برای شروع فرآیند تولید کارخانه:

با برند مشورت می کند.
کارخانه با استفاده از طرح های اولیه یا تابلوهای حالت، طرح های فنی را ایجاد می کند.
در تامین پارچه کمک کنید.
تخصص خود را در روند مد فعلی ارائه دهید.
لباس نهایی را تولید می کند.
به طور خلاصه، کارخانه‌هایی که FPP ارائه می‌دهند می‌توانند برندها را در کل فرآیند توسعه محصول راهنمایی کنند.


مزایای FPP
برای برندهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند، FPP یک انتخاب عالی است. کارخانه‌هایی که این نوع تولید پوشاک را ارائه می‌دهند، در تمام مراحل توسعه محصول، از طرح‌های اولیه و تامین پارچه تا ساخت محصول نهایی، کمک خود را ارائه می‌کنند.

کارخانه‌هایی که FPP ارائه می‌کنند بین برندهای نوظهور تقاضای بسیار بالایی دارند. این امر ترافیک ثابت مشتریان جدید را برای تولیدکنندگان تضمین می کند.


معایب FPP
با توجه به اینکه تولید پوشاک FPP خدماتی را برای مراحل مختلف توسعه محصول ارائه می دهد، میزان سرمایه گذاری برای برند بیشتر است.

در عین حال، تولیدکنندگانی که می خواهند نوع تولید لباس FPP را ارائه دهند، باید مطمئن شوند که منابع، ظرفیت ها و مهارت های مورد نیاز را دارند. از جمله سازندگان الگو، کارشناسان درجه بندی، متخصصان مد.



تفاوت های کلیدی بین CMT و FPP
CMT در مقابل تولید FPP
مسئولیت های کلیدی که توسط تولید کنندگان CMT در مقابل FPP انجام می شود


حداقل تولیدکنندگان لباس در مقابل انبوه محصول
تولید کنندگان لباس یون
کسب و کارهای جدید پوشاک که آماده شروع تولید لباس خود هستند، معمولاً به دنبال تولید کنندگان لباس MOQ (حداقل مقدار سفارش) هستند. این تولیدکنندگان لباس کوچکتر علاقه مند به کار با استعدادهای جدید و ایجاد روابط قوی طولانی مدت هستند. که به نفع هر دو طرف است.

پیدا کردن تولیدکنندگان لباس با MOQ پایین معمولاً سخت تر است. آنها توسط غول های جهانی با سرمایه عظیمی در پشت آنها پنهان می شوند. با این حال، هنوز تعداد زیادی از آنها وجود دارند که عمدتاً با مارک های کوچکتر کار می کنند. معمولاً در تولید پوشاک با حداقل MOQ کمتر «اتاق تکان دادن» بیشتر از تولید انبوه وجود دارد. به عنوان مثال، ارتباطات بهتر، اما در عین حال بازه های زمانی طولانی تر.

تولیدکنندگان پوشاک تولید انبوه آنهایی هستند که پشت فروشگاه‌های بزرگ و برندهای معروف دنیا قرار دارند. سرعت عامل کلیدی در تولید انبوه است. این تولیدکنندگان پوشاک اطمینان حاصل می کنند که مجموعه ها به موقع تحویل داده می شوند. یک برنامه ریزی تولید و تدارکات جدی در پشت این فرآیند وجود دارد. کل مفهوم تولید انبوه ناامید نشدن است. تولید کنندگان پوشاک تولید انبوه لباس های سریع و مقرون به صرفه تولید می کنند که در زمان رکورد به دست مشتری نهایی می رسد. با این حال، این فرآیند در عین حال مشکلات جدیدی مانند حجم عظیمی از لباس‌های بد ساخت که به محل دفن زباله ختم می‌شود، ایجاد می‌کند.



نکات حرفه ای
اگر شما یک کسب و کار پوشاک هستید که به تازگی شروع به کار کرده اید، برای انتخاب سازنده مناسب این سوالات را از خود بپرسید:

1) مشتری من کیست؟
2) ارزش های کسب و کار من چیست؟
3) بودجه من چقدر است؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا نوع سازنده مناسبی را برای کار با آن تعریف کنید. چه کارخانه ای با حداقل CMT کم باشد یا یک تولید کننده FPP تولید انبوه.

شروع کار تولید لباس؟ ابتدا یک برنامه ریزی کنید. اهداف و بودجه خود را درج کنید. درباره تولیدکنندگان دیگر در منطقه خود تحقیق کنید. همچنین می‌توانید تحقیقات آنلاین انجام دهید و داستان‌هایی از نحوه شروع کار تولیدکنندگان دیگر پیدا کنید. تعریف ارزش های خود به تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید با چه کسی کار کنید کمک می کند.

آیا می خواهید از استعدادهای جدید و برندهای کوچکتر حمایت کنید؟ آیا دوست دارید دوره های تولید کوتاه تری داشته باشید و به صورت محلی تولید کنید؟ سپس حداقل MOQ کم برای شما مناسب است. بر این اساس، اگر مایل به کار برای شرکت های بزرگتر هستید و در سطح جهانی تولید می کنید، تولید انبوه نوع تجارت شماست.

اصطلاحات تولید پوشاک
دانستن شرایط مناسب به شما کمک می کند تا نیازهای خود را به وضوح در دنیای تولید لباس بیان کنید. با غواصی عمیق در اصطلاحات تولید لباس با این واژه نامه، دانش خود را گسترش دهید.
بیشتر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.